۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۲۶

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی:

۵ شهرستان آذربایجان غربی امسال صاحب سینما می شوند

۵ شهرستان آذربایجان غربی امسال صاحب سینما می شوند

ارومیه - رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از آغاز عملیات اجرایی احداث سینما در ۵ شهرستان استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احد هوشمند قره باغ ظهر شنبه در نشست خبری گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: برنامه ریزی برای اجرای فاز مطالعاتی احداث سینما در شهرستان‌های ماکو، سلماس، نقده، خوی و سردشت در دستور کار قرار گرفته است تا این شهرها صاحب سینما شوند.

وی همچنین از از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی ساخت پردیس سینمایی آزادی ارومیه و بهره برداری از آن در بهار سال آینده خبر داد و افزود: سند تحول حوزه‌های هنری با مضمون نقش حوزه هنری در استان‌ها با شرایط فرهنگی خاص با چشم انداز ٣ ساله در سال جاری رونمایی می‌شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به نامگذاری بیستم فروردین ماه روز هنر انقلاب اسلامی عنوان کرد: فستیوال نمایش در مساجد، اکران فیلم موقعیت مهدی در ٢۶ روستا و ۵ شهرستان، رونمایی از تندیس شهید آوینی و نصب در ساختمان حوزه هنری، فراخوان مرد کوچه ما، برپایی نمایشگاه‌های مختلف، جشن هنر انقلاب اسلامی در شوط، نمایش خیابانی و هنری و غیره از جمله برنامه‌های شاخص هفته هنر انقلاب اسلامی در استان است.

وی گفت: ستاد گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی نمایشگاه‌های پوستر در سطح مدارس ارومیه، پویش مطالعاتی کتاب زخم‌های نشمرده، اکران‌فیلم موقعیت مهدی ویژه هنرمندان و اصحاب رسانه، ارائه بلیط نیم بها در سینماهای حوزه هنری، دیدار کارکنان و هنرمندان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهل سنت استان و همچنین استاندار آذربایجان غربی و فراخوان «مرد کوچه ما» را در برنامه کاری خود دارد.

هفته هنر انقلاب اسلامی از برنامه‌های سالانه حوزه‌های هنری انقلاب اسلامی در ایران است که همه ساله به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی از ۲۰ فروردین به مدت یک هفته با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی و هنری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 5462778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha